Toukokuu | 11.01.2012 22:14
Nuvaring
Millaisia kokemuksia teillä on Nuvaring-ehkäisyrenkaasta? Oon löytänyt lähes pelkästään keskusteluita, joissa suitsutetaan sen helppokäyttöisyyttä ja sopivuutta. Ainoina ongelmina mainitaan kuivat limakalvot ja halukkuus vähentyny. Ei ole tullut vastaan kommentteja, että olisi esim. kipuja kuten mulla ja sitä nyt mietin.
Itse oon käyttäny Nuvaringia vasta noin 2kk. Osin voi johtua vielä siitä, ettei kroppa ole tottunu siihen, mutta kivut on olleet kovat menkkojen aikana ja muuten myös. Ihme kyllä, Nuvaring kun erittää tasaisesti ja kuulemma todella pienen määrän hormonia kerrallaan ja tietenkin 24h. Juuri siksi se ja monet tuoreimmat valmisteet sopivat useimmille naisille -nimenomaan pienten pitoisuuksien vuoksi.
Kipujen lisäksi se on epämiellyttävä laittaa takaisin juuri loppuneiden menkkojen jälkeen kun paikat on herkkänä, joskus muulloinkin (jos otamme miehen kanssa sen pois seksin vuoksi). Se on myös ollut yhtäkkiä pahan tuntuinen, ihan kuin se olisi ollut huonosti ja liian syvällä. Se on mennyt ohi kun sen ottaa pois ja laittaa uudelleen. Itse en siihen ylety juuri koskaan, mieheni ottaa sen aina. Muuten joutuisin käymään lekurilla otattamassa sen pois kuten ohjeissa neuvotaan.
Olen taistellut muun muassa kipujen, turvotuksen, syöpöttelyn ja hurjien mielialavaihteluiden kanssa ja käyttäny Yaz-, Yasminelle- ja Mercilon-pillereitä sekä nyt tätä Nuvaringia. Ehkäisyn vuoksi käytän tietenkin myös, mutta alunperin noihin edellämainittuihin ongelmiin. Ja jatkuu vaan.
En tiedä onko aiheesta ollu jo puhetta, mutta tässä nyt ainakin kysyn eli kiitos kaikille jotka voi kertoa jotakin Nuvaringiin liittyen : )
-
Olen itse käyttänyt Nuvaringiä jo monta vuotta ja suitsutan itsekkin sen puolesta. Se on niin helppokäyttöinen ja on toiminut minulla hyvin..
KUITENKIN..
Menkkojen aikana en tunne kipua,mutta paine kohdun seudulla on todella iso ja se tuntuu välillä todella pahalla. Lisäksi makean himo on hillitsemätöntä ja mielialan vaihtelut joskus todella voimakkaita, saatan itkeä ja nauraa samaan aikaan kun en tiedä mille itken. Vähitellen nämä mielialanvaihtelut ovat kuitenkin helpottaneet. Olen päättänyt kärsiä kuitenkin nämä vaivat menkkojen aikana, koska en voisi vaihtaa pillereihin sen vuoksi etten muista ottaa niitä. Menkkojen aikana vatsani on ihan kuin olisin raskaana. Lisäksi pyöristyn joka paikasta hetkellisesti, mutta näihin asioihin vaikuttaa vahvasti omat hormonit. En vain jaksa ressata asiaa, joten menkkojen aikana en ole mikään kedon kaunein kukkanen
Suosittelen kertoa gynelle näistä kivuista, koska ei kenenkään tarvitse sellaista kestää. Voisiko syy olla jossain muussa kuin suoraan ehkäisyssä jos näitä on ollut kolmien eri pillereiden ja renkaan kanssa? Söin aivan aluksi noita Yasminelle-pillereitä mutta mielialanvaihtelut olivat niin pahoja etten enää kestänyt itseäni.
Missä asennossa otat renkaan pois jos et ylety? Itsellä on niin että jos makaan selälläni saan sen juuri ja juuri pois, mutta seisten tai istuen sen saa helposti pois. Tietysti se vähän tuntuu kun rengas on kuitenkin aika kova, mutta ei minulla erityisesti tunnu paitsi jos meinaa sen kuivaan pilluun työntää
Kuten kaikessa, kosteus helpottaa asioita. Itse en koskaan harrasta oman mieheni kanssa seksiä renkaan kanssa, koska se jää kuitenkin aina kullin ympärille tai hankaa niin, että seksin jälkeen paikat ovat aivan rikki.
Renkaan käyttö on myös muuttunut helpommaksi mitä kauemmin sitä on käyttänyt. Muista, että kaikki lääkkeet vaikuttavat aina yksilöllisesti ja jos vaivasit ovat sellaisia että ne häiritsevät elämääsi, rengas ei ehkä sovi sinulle. Kannattaa kuitenkin sulkea pois muut mahdolliset vaivat, kaikki ei välttämättä ole renkaan aiheuttamaa
Rengaskin on kuitenkin aika matalahormoninen.
Tsemppiä, älä ressaa liikaa, sekin voi pahentaa oireita!
-
Kiitos sulle viestistä^^
Huhuh. Kurjaa että sullakin on noin hurjat oireet. Toivottavasti pärjäilet!
Voi tosiaan olla että omat hormonit on tässä se suurin ongelma. Muuten olen ihan perusterve, ei koskaan mitään kummempaa ole ollu. Mulla on kyllä ollu lähes aina vähintään hankalat menkat, ehkä pitää vaan vanheta ja odottaa että helpottaa. Pahimmassa tapauksessa oireet on tosiaan ympäri kuun, menkkojen aikana olen about kolme päivää liikkumatta peiton alla. Mulle on jo kahdesti sanottu, että eipä meillä ole juuri muuta ehdottaa. Se oli ennen Nuvaringia ja nyt sen jälkeen. Äiti ehdotti kierukkaa, alkaa tämä olla jo poikkeustapaus että ehkä joku lekuri sen suostuu laittamaan.
Oon kokeillut ottaa sitä pois seisoen, istuen ja makuuasennosta, hankalaa on. Ja tuosta seksin aikana käyttämisestä: lähes aina otetaan se pois samasta syystä kuin sinäkin. Tosin tietyissä asennoissa koko rengasta ei melkein huomaa, mutta sekin on aivan kerrasta kiinni. Ja tuleehan se usein itsekseenkin pois kesken
Liukkari on hyvä kaveri. Paras ottaa kuitenkin rengas pois, se voi tehdä "ilmataskun" liikkuessaan pilluun ja se tekee olon tosi tukalaksi.
Kosteus tosiaan helpottaa asioita niinkun sanoit. Jos sulla menee limakalvot rikki, kannattaa kokeilla ihan apteekin perus Apobase-rasvaa, rasvapitoisuus 20%, sitä violettipurkkista . Mulla on toiminu kuin unelma. Auttaa myös noissa rengasjutuissa ja samalla hoitaa.
Mutta kiitos viestistä, toivonpilkahdus arkeen
Tsemiä sulle myös! -
Itselläni vaihdettiin e-pillereistä renkaaseen noin puoli vuotta sitten. Ihmettelen tota että on vaikea saada pois, kun mulla se rengas tuntuu välillä olevan ihan sentin päässä ja saan sen todella helposti pois.. Kai sekin on sitte yksilöllistä.
Mutta sivuvaikutuksia en oo huomannu oikeestaan mitään, eli hyvin on sopinu itelleni.
Kannattaa kyllä käydä taas sanomassa noista kivuista, ei ne ihan tollasia sais olla:/ Mulla on myös joskus kivuliasta laittaa rengas takaisin, mutta käytän Ceridal-öljyä aina apuna, jolloin se liukuu helpommin paikalleen. -
Kiitti viestistä!
Ja mua taas ihmetyttää kun esimerkiksi jotkut juttelee foorumeilla että voi vaikka vessassa käydessä rengas lähteä, kun itselläni se tuntuu liukuvan niin syvälle joka ainut kerta ettei tulisi moinen mieleenkään... Noh, eiköhän se johdu sitten ihan naisesta, eri muotosia kun ollaan joka paikasta
Ihana kuulla, että sulle on sopinut niinkin hyvin^^
-
alotin kanssa käyttämään tuota nuvaringia, ja tähän asti oon tykänny. parasta ehkä on kun ei tarvitse aina miettiä että oonkohan ny ottanu sen pillerin jos on menny sekasin.. valkovuoto on kyllä lisääntyny aikalailla, mutta muuten ei oo ollut enää samoja oireita ku sillon kun söin meliane merkkisiä ehkäisypillereitä. särki mahaa kokoajan, itkin ja välillä taas nauroin. tyytyväinen siis olen kyseiseen tuotteeseen. minkä hintaisia ne on teidän lähiapteekeissa??
Olen blondi, joka rakastaa kaikkea naisellista.
-
Oolrait, hyvä juttu
Kannattaa käydä katsomassa Yliopiston apteekki eli www.ya.fi, sieltä löytyy aivan kaikkien lääkkeiden ja apteekkituotteiden tämänhetkinen hinta, aina päivitettynä. Itse oon maksanu noin 15e per rengas, jos kolme ostaa se on noin 44e.