Photos by Kristiina Ketonen

Valkoinen kauluspaita // Urban A

Raitamekko ja housut // Monki (saatu)

Kengät // Ecco (saatu)

 

Meidän aamu alkoi tänään perinteisesti aamupuurolla ja vitamiinien otolla. Meidän perheellä on kaikilla tapana ottaa lisäravinteet heti aamusta, ja oon tykästynyt tosi paljon Nordic Health -suihkeisiin, jotka otetaan suun kautta. Lucakin on nykyään innostunut suihkauttamaan suihkeita, sillä ne maistuvat hyvälle eikä mitään tarvitse ikävästi niellä veden kanssa. Suihkepullo on helppo ottaa mukaan esimerkiksi laukkuun, jos annostuksessa lukee, että tuotetta kannattaa ottaa useamman kerran päivässä. Se on myös kätevä matkalla, jos käyttää monivitamiinisuihketta (MultiVit), jolloin kaikki vitamiinit ja hivenaineet saa kerralla.

Suositaan kotona paljon esimerkiksi d-vitamiinia, jota on suositeltavaa ottaa päivittäin, varsinkin, kun aurinko ei vielä kunnolla paista. Tärkeäksi itselleni on muodostunut myös b-vitamiinin lisääminen, sillä olen vähentänyt pikku hiljaa lihan syöntiä ja siirtynyt koko ajan enemmän kasvispohjaiseen ruokavalioon. En ole mitenkään tietoisesti vähentänyt lihan syöntiä, mutta huomaan ravintolassa, että tilaan usein kasvisvaihtoehdon. Tänä päivänä kasvisruoat maistuvat niin maukkailta, että vegeannos ravintolan ruokalistalta houkuttelee enemmän kuin perinteinen liharuoka. Kotona me kuitenkin syödään perinteisiä kotiruokia ja tänään valmistan perheelleni makaronilaatikkoa, raikasta salaattia ja perunarieskaa. Ystäväni Sharon, joka on vegaani, on välillä tullut meidän keittiöön kokkailemaan ihania kasvisruokia, kuten soijapastaa, vegaani lasagnea ja nyhtökaurawokkia. Olen sivusta seurannut ja koittanut itsekin opetella kasvisruokien valmistamista, mutta haastavinta itselleni on ollut maustaminen, koska perinteiset mausteet ei aina ihan riitä. 

Minulle kaikkein tärkeintä on kuitenkin syödä monipuolisesti, mutta valitettavasti nykypäivänä kasviksista ei välttämättä saa kaikkia vitamiineja riittävästi vaikka söisikin tosi terveellisesti. Kysymys on enemmänkin siitä miten hyvin vitamiinit imeytyy, kun, että mitä suuhunsa laittaa. Tämän takia suihkutettavat vitamiinit onkin tehokkaampia, sillä ne imeytyy suun limakalvoilta suoraan verenkiertoon. Olen myös huomannut, että c-vitamiini ja sinkki yhdistettynä toimii parhaiten flunssan ehkäisemisessä! Heti, jos tuntuu, että oon tulossa kipeäksi, otan sekä c:tä että sinkkiä reilun annoksen ja flunssa pysyy poissa.

Kevät on bloggaajille yksi vuoden kiireisimpiä aikoja, joten hektisyys lisäävät vitamiinien tärkeyttä elimistössä. Tällä viikolla on edessä paljon eri tilaisuuksia ja yhteistyöjuttuja. On ihanaa, kun ilma alkaa tuntua lämpimämmältä ja tuoksua keväältä. Se antaa jo itsessään energiaa ja lisäbuustia arkeen! 

Lopuksi on pakko hehkuttaa uusia blogin kautta saatuja kokovalkoisia Ecco -lenkkareita, joita olen käyttänyt ahkerasti nyt parin viikon ajan. Olen aiemminkin kirjoittanut kyseisen brändin puolesta ja haluan jälleen hehkuttaa miten tyylikkäät ja mukavat kengät on. Olen paljon liikkeessä, niin silloin tärkeää on, että kenkä hengittää, on tukeva ja tuntuu hyvältä jalassa. Eli kaksi merkittävää elementtiä yhdistyy samassa kengässä; käyttömukavuus ja ulkonäkö.

xx Didem

Kommentit (2)

Kommentit julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Seuraa 
Teemat

Blogiarkisto

2016
2015
2014
2013
2012

Kategoriat

Instagram