Bik Bok lanseeraa tasan kuukauden kuluttua toisen yhteistyömallistonsa ruotsalaisbloggaaja Angelica Blickin kanssa. 

Angelica Blickin yhdessä Bik Bokin suunnittelijatiimin kanssa kehittelemä mallisto on ammentanut inspiraatiota katutyyleistä ympäri maailmaa. 

- Halusin suunnitella naisellisen särmikkään malliston, josta välittyy persoonani sekä henkilökohtainen tyylini. Koen, että olemme onnistuneet tässä täydellisesti. Mallisto koostuu vaatekappaleista, jotka soveltuvat arkeen, juhlaan ja matkusteluun, Angelica hehkuttaa. 

Mallisto tulee sisältämään tietysti ennen kaikkea bloggaajan omia luottovaatteita, kuten maksimekon, bomber-takin ja vajaamittaisen hupparin. Kamppis kuvattiin Los Angelesissa –  Angelican tavoitteena oli jäljitellä hylätyn amerikkalaismotellin salaperäistä tunnelmaa. 

Angelica saapuu esittelemään mallistoaan Forumin Bik Bok –myymälään 7. marraskuuta. Lue lisää täältä!

Kuvat: Bik Bok, Instagram/@angelicablick

 

 

Kiinnostavimmat muotiviikkolookit löytyvät yleensä Pariisin kaduilta. Bongasimme parhaat naisten tyylit juuri päättyneiltä miesten muotiviikoilta.

 

 

 

Huiveja, paitoja, vöitä ja laukkuja... You name it. 

Eilen päättyneiden Pariisin muotiviikkojen puhutuin uutinen oli ehdottomasti ranskalaisen Louis Vuittonin yhteistyömallisto newyorkilaisen katumuotimerkki Supremen kanssa. 

Ihan yllätyksenä tieto ei kuitenkaan tullut, sillä mahdollisesta yhteistyökuviosta oli huhuttu jo pidemmän aikaa. Alkuvuodesta Louis Vuittonin miesten malliston luova johtaja Kim Jones jakoi Instagram-tilillään kuvia, joissa Supreme-tarra oli liimattu Louis Vuitton -monogrammin päälle. Kim poisti kuvan myöhemmin, mutta huhut yllättävästä yhteistyökuviosta alkoivat käydä kuumina. Epäilyjä vahvisti myös se, että Supremen perustajana tunnettu James Jebbia oli jo viime kesänä bongattu Louis Vuittonin miesten näytöksen eturiviltä.

Kaikki eivät olleet vakuuttuneita yhteistyön toteutumisesta, eikä ihme: Louis Vuittonilla ja Supremella on riitaisa menneisyys. Vuonna 2000 Louis Vuitton haastoi merkin oikeuteen, sillä Supreme oli käyttänyt pipoissaan, t-paidoissaan ja skeittilaudoissaan luvatta LV-monogrammia jäljittelevää kuviota.

Osittain ehkä siksi, että vuonna 2011 Louis Vuittonilla aloittanut Kim Jones on julistanut olevansa vannoutunut Supreme-fani, on sotakirveet seitsemäntoista vuoden jälkeen haudattu. Ja ovathan muutkin suunnittelijat viime aikoina hakeneet uskottavuutta katumuodista ja pop-kulttuurista. Työskennellessään Louis Vuittonin luovana johtajana Marc Jacobs lyöttäytyi yhteen taiteilija Stephen Sprousen kanssa. Guccin Alessandro Michele puolestaan ryhtyi viime vuonna yhteistyöhön graffititaiteilija Gucci Ghostin kanssa. Kim onkin myöntänyt, että yhteistyöllä kosiskellaan nimenomaan nuorempaa, katu-uskottavuutta janoavaa yleisöä.

- Nuoret ovat nyt avainasemassa, varsinkin Kiinassa. Olessani Pekingissä uuden myymälämme avajaisissa, paikalla oli lähinnä parikymppisiä. Vielä kolme vuotta sitten tilanne oli toisenlainen, ja vastaaviin tilaisuuksiin saapui lähinnä vanhoja miehiä, hän pohti Women's Wear Dailyn haastattelussa.

Kun Louis Vuitton viime torstaina marssitti Pariisissa lavalle joukon miesmalleja päällään valtavilla Supreme-logoilla varusteltuja paitoja, takkeja, vöitä, kenkiä ja laukkuja, oli selvää, että yhteistyö oli paljon odotettua massiivisempi.

Valitettavasti yhteistyömalliston hinnat tulevat todennäköisesti olemaan totuttua Louis Vuitton -tasoa. Mutta vaikka emme saisikaan käsiimme näitä himoittuja tuotteita, seuraamme kiinnostuneina luksusmuotitaloissa puhaltavia uusia, raikkaita tuulia. 

Mallisto tulee myyntiin 17. heinäkuuta Louis Vuittonin liikkeisiin ja mahdollisiin pop-up myymälöihin. 

Lähteet: Women's Wear Daily, GQ, Vogue
Kuvat: Imaxtree

Uusi mallisto huokuu kesää ja festarifiilistä.

Tommy Hilfigerin ja Gigi Hadidin viime syyskuussa Euroopassa lanseerattu erikoismallisto yhdisteli sekä Gigille että Tommylle tyypillisiä elementtejä: vaatteet olivat samaan aikaan hippimäisiä, sporttisia ja klassisen jenkkihenkisiä. Julkkikset Serena Williamsista Ruby Roseen kahmivat supersuositun malliston vaatteita itselleen. 

Viime Tommy Hilfigerin Instagram-tilille ilmestyi kuva, jonka yhteydessä luki: Ensimmäinen mallisto oli menestys. Päätimme tehdä toisen. Valmistautukaa...#TommyxGigi SP17. Hurraa!

Uusi mallisto lanseerataan 8. helmikuuta Los Angelesin Venice Beachilla, päivää ennen New Yorkin muotiviikkojen alkamista.

- Gigi ja minä olemme yhdistelleet toisessa TommyxGigi-mallistossa hänen kalifornialaista elämäntyyliään festarifiilikseen, Tommy Hilfiger kuvailee malliston inspiraatioita nettisivuillaan. 

Katso lisää täältä!

@tommyxgigi-Instagram-tilillä on julkaistu jo sneak peekejä tulevasta mallistosta. 

Lähde: Refinery29
Kuvat: Instagram

Jes, tätä on odotettu.

Oletko jo kuullut, että ruotsalaisketju & Other Stories rantautuu Suomeen, tarkemmin Helsingin Galleria Esplanadiin? Merkki tunnetaan H&M:n coolina pikkusiskona, jonka skandinaavisen tyylikkäistä liikkeistä kannattaa metsästää etenkin laadukkaita neuleita, kenkiä, koruja, laukkuja ja kosmetiikkaa. Vihdoin tiedossa on myös myymälän tarkka aukeamisajankohta: Suomen ensimmäinen & Other Stories -liike avataan perjantaina 3.2. klo 12.00 osoitteeseen Aleksanterinkatu 42. Mahtavaa!

Merkin nettikaupasta on voinut tilata tuotteita Suomeen, mutta ainakin meillä on ollut tapana hamstrata ostoksia Tuhkolman liikkeestä. Ihanaa, että saamme vihdoin oman myymälän!

Mohair-neule, 79 e.

Kimallenilkkurit, 125 e.

Kukkamekko, 79 e.

Tekoturkislaukku, 35 e.

Sormus, 19 e.

Tuoksukynttilä, 19 e.

Kuvat: & Other Stories