Mercy Brewer, 56, huokuu hyvää oloa ja itsevarmuutta.

Koska muotimaailma perinteisesti jumaloi nuoruutta, on uusiseelantilaisen alusvaatemerkki Lonely Lingerien uuden kampanjansa kasvoksi rekrytoima 56-vuotias malli erittäin tervetullut tuulahdus totuttuun mainoskuvastoon.

Mercy Brewer on tehnyt mallin töitä jo 80-luvulta lähtien.

- Haluan haastaa ihmisten käsityksen kauneudesta ja toivon pystyväni laajentamaan ihmisten visuaalista lukutaitoa, merkin perustaja Helene Morris kertoo. 

Viime vuonna myös amerikkalaisen nettivaatekaupan The Dreslynin ja alusvaatemerkki Land of Womenin yhteistyöuikkarimalliston eleganteissa kuvissa poseerasi 60-vuotias näyttelijä ja malli Yazemeenah Rossi

- Tämä nainen säteilee voimaa ja elämänkokemusta. Hän on itsevarma ja pitää huolehtii hyvinvoinnistaan. Hän nainen, joka on ehtinyt elää ja matkustella. Hän on älykäs ja itsevarma, ja se näkyy myös ulospäin, The Dreslynin perustaja Brooke Taylor Corcia kertoi tuolloin The Huffington Postille. 

Miksi emme näe tällaista enemmän?

Katso kuvat Lonely Lingerien kampanjasta alta!

Lonely Lingerie on aikaisemminkin ihastuttanut mainoskampanjoillaan: vuosi sitten täysin käsittelemättömissä nähtiin eri kokoisia ja värisiä malleja. Mukana  oli myös muun muassa upea transmalli Aurel Haize Odogbo.

Katso myös:

Uimapukumalliston tähtenä 60-vuotias malli – miksi emme näe tällaista useammin?

Emma Watson ei suostunut käyttämään korsettia Bellen roolissa – myös kenkien piti olla juoksukelpoiset

Sara Forsberg: "Hollywoodissa on joskus vaikea uskoa ihmisten hyvyyteen"

Kuvat: Lonely Lingerie

Vildeä näyttelevän Ulrikke Falchin #PostItSquad-kampanja leviää instagramissa ja peileissä

Norjalaisen hittisarja Skamin näyttelijöiden omat sometilit ovat huippusuosittuja. Erityisesti Vildeä näyttelevän Ulrikke Falchin tili on tullut tunnetuksi feministisistä, hauskoista instagram-postauksistaan. Humoristinen ote toimii, sillä tähden instagram-tilillä on 958 tuhatta seuraajaa. Syömishäiriön sairastanut Falch ottaa usein kuvateksteissään kantaa epärealistisia kauneusihanteita vastaan.

"Tiedän, miten kokonaisvaltainen sairaus syömishäiriö on, ja miten se on läsnä joka tilanteessa," Falch on sanonut norjalaisen Aftenpostenin haastattelussa. Falch, jos kuka tietää, että syömishäiriön voittaminen vaatii paljon työtä ja ajatusmallien muuttamista. Ehkä siksi hän postaa Instagramiin humoristisia kuvia ja videoita, joissa hän jäljittelee mainoskuvien poseerauksia. Kuvat näyttävät, että nainen voi "epäonnistua" seksikkyydessä ja kauneusihanteissa, ja olla silti upea omana itsenään.

Nyt Falch on aloittanut #postitgeriljaen sekä #PostItSquad-nimellä kulkevan some-kampanjan norjalaisen feministitoimittaja Susanne Kaluzan kanssa. Kaksikko liimaa kehopositiivisuutta korostavia ja itsetuntoa nostattavia viestejä peileihin julkisilla paikoilla. He myös innostavat muita osallistumaan: kuka tahansa voi liimata post-it-lapulle kirjoitetun viestin vaikka baarin tai kahvilan vessapeiliin. Kampanja on jo hitti Norjassa ja levinnyt moniin Euroopan maihin sekä Jenkkeihin. Ehkä näemme positiivisia viestejä pian myös Suomessa? Meistä ainakin olisi ilahduttavaa lukea kahvilan vessapeilistä, että "Olet huippu!".

 

Lähde: i-d magazine

Kuvat: Instagram

Katso myös:

Iloisia uutisia suomalaisille – maantienruskeat hiukset ovat nyt huipputrendikkäät

Tarkista, ettet sorru näihin – viisi yleisintä peiteainemokaa

Hiusguru paljastaa: 4 kuuminta hiusväritrendiä kesällä

Hyvästele lihassäryt näillä helpoilla vinkeillä.

Jos lihaksiin sattuu vielä torstainakin maanantain rankan body attack -tunnin jälkeen, ei tule mieleenkään puristaa loppuviikosta uutta treeniä bilekorkojen käyttämisestä puhumattakaan.

Victoria's Secret -mallien personal trainer Alice Round kertoi parhaat vinkkinsä palautumiseen.

Kietoudu yöksi kompressioon.

Vedä kompressiotrikoot tai -sukat jalkaan ennen nukkumaanmenoa ja sujahda lakanoiden väliin. Niiden kevyt paine auttaa vähentämään lihasten tulehdustilaa, niihin vaeltavia maitohappoja ja palauttaa näin lihakset nopeammin, jotta voit herätä aamulla keveämmin jaloin.

Muista myös mennä aikaisin nukkumaan. Round toteaakin, että ”uni on yksi aliarvostetuimmista palautumiseen vaikuttavista asioista. Kunnon 7-8-tunnin yöunet tekevät ihmeitä lihasten sekä keskushermoston palautumiselle.” Televisio ja tietokone siis kiinni ja näpit ajoissa pois kännykästä.

Lisää ripaus suolaa ruokavalioosi.

- Natrium ei ole vihollinen, se toimii erityisesti urheilijoiden ja aktiiviliikkujien ruokavaliossa, sanoo Round.

- Kun treenaat ja hikoilet, menetät suolaa ja vettä, joten älä pelkää suolan lisäämistä ruokaan ennen treenejä sekä treenien jälkeen. Se auttaa pitämään elektrolyytit tasapainossa.

Round myös korostaa vedenjuonnin merkitystä ja kehottaa juomaan vettä treenipäivänä 2-3 litraa.Nestehukkainen lihas on usein heikko lihas ja näin alttiimpi vaurioille.Muista kuitenkin, että kehosi pystyy imeyttämään vain pari desiä nestettä kerralla, eli juo vettä pitkin päivää.

Tee ainakin muutama staattinen venytys treenin jälkeen.

Älä säntää heti salilta ulos vaikka mieli tekisi, vaan muista nopeat palauttavat venytykset heti treenin jälkeen.

- Monet lihaskudoksen vaurioista syntyvät juuri sen takia, kun lihakselle ei anneta aikaa palautua ja levätä treenin jälkeen. Lihaksen palautumisprosessi alkaa saman tien treenin jälkeen, sanoo Round.

Onkin tärkeää malttaa levätä ja tehdä palauttavia venytyksiä 5-10 minuuttia treenin jälkeen.

- Valitse 3-4 staattista venytystä lihasryhmille, joita olet juuri treenannut. Lisää joukkoon myös lihasta aktivoivia, dynaamisia venytyksiä, jotta maitohapot lähtevät liikkeelle. Lihakset lyhenevät ja kiristyvät heti treenin jälkeen, joten on tärkeää että ei lopeta liikettä kuin seinään. Se vain pahentaa asiaa.

Syö oikein treenin jälkeen.

- Yksi parhaimmista tavoista palautua on tehdä kevyttä, mobilisoivaa liikuntaa treenin jälkeen, mutta myös muistaa syödä oikein, sanoo Round.

Muista tarkistaa myös riittävä magnesiumin saanti – todella rankan treenin jälkeen sitä voikin napata purkista tupla-annoksen. Toinen tärkeä hivenaine on sinkki. Sinkki ja magnesium auttavat lihasten palautumisessa sekä myös hermoston palautumisessa. Paras tapa saada nämä hyvät hivenaineet imeytymään on saada ne ruuasta. Round suositteleekin pitämään huolen, että ruokavaliossa on tarpeeksi pinaattia, jogurttia, manteleita, mustapapuja, avokadoja ja viljoja.

Lähde: Cosmopolitan.com
Kuva: Instagram @victoriassecret

Katso myös:

Eikö liikunta kiinnosta? Näin teet urheilusta ystävän pakkopullan sijaan

Nämä lajit ovat niin hauskoja, ettet edes huomaa liikkuvasi - neljä ideaa

Joogaa, pyöräilyä ja suppailua - julkkikset kertovat parhaat kesätreenivinkkinsä

                  

 

 

Pyöräilyä, askelkyykkyjä, kesäkeittoa ja kevyitä kulhoruokia. Niistä on hyvä kesä tehty.

”Haluan testata sup-lautailua, koska se näyttää niin hauskalta”

Maiju Voutilainen, 20, vloggaaja

Haluaisin viimein hommata kaupunkimummopyörän, jolla voisin huristella joka paikkaan. Lisäksi ajattelin lenkkeillä ja kokeilla sup-lautailua, jota olen halunnut testata jo pari vuotta. Se näyttää niin hauskalta.

Kesässä on parasta se, että voi viettää aikaa ulkona, nähdä kavereita puistossa ja valvoa myöhään. Aion myös katsoa miljoona sarjaa ja scifi-elokuvaa.

En tee kesälle liian tarkkoja suunnitelmia. Touhuan sitä, mikä kulloinkin huvittaa. Sen kuitenkin tiedän, että haluan olla mahdollisimman paljon ystävieni kanssa ja käydä Flow-festivaaleilla. Kavereiden kanssa mietimme, että haluaisimme mennä Balille. Jos ei tänä kesänä, niin joskus.

Ja se on selvää, että kesällä kuluu jäätelöä. Makuina salmiakki tai lakritsi.

”Salilla ajatukset kevenevät”

Suvi Tiilikainen, 36, meikkitaiteilija, microblading-artisti

Kolmen lapsen ja kahden yrittäjän arjessa kuntoilulle ei juuri jää aikaa. Koitan kuitenkin urheilla aina, kun mahdollista. Teen pihallamme askelkyykkyjä tai lähden vaunulenkille. Kaipaan salille, koska se on keinoni keventää ajatuksiani ja saada lihakseni kipeiksi. Kotitreeni ei toimi samalla tavalla.

Odotan kesältä lämpöä, kiireettömyyttä, aikaa perheen kanssa ja tyttöjen iltoja. Olemme jo sopineet parhaan ystäväni ja siskoni kanssa, että menemme joku viikonloppu yöksi hotelliin. Suunnitelmaan kuuluvat myös mansikat ja kuohuviini.

Lasteni kanssa aion syödä jäätelöä. Valitsen lähes aina valkosuklaalakritsia. Muuten maukkaimmat kesäruoat tulevat grillistä. Itsetehdyt hampurilaispihvit ja kasvikset ovat parhaita.”

”Musiikki saa ylös sohvalta”

Else Lautala, 38, fitness-ammattilainen, Elixir Fitness & Sport -ohjelman juontaja

Kesällä teen loikkatreenejä, kyykkyjä, hyppyjä, venyttelen, tanssin ja treenaan salilla kovilla painoilla. Haluaisin myös kokeilla sähköpyöräilyä maastossa ja kuumailmapalloilua.

Hyötyliikunnan määrä kasvaa kesällä, sillä olen ulkona mahdollisimman paljon. Pyöräilen joka paikkaan ja tapaan ystäviäni kävelylenkeillä.

Sopimukset motivoivat minua parhaiten liikkumaan. Kun olen pistänyt kalenteriin lenkkitreffit ystäväni kanssa, pidän niistä kiinni. Myös musiikki saa ylös sohvalta. Viime aikoina olen popittanut Hardwellin Thinking about you -biisiä.

Kesällä nautin mansikoista ja marjoista, joita hamstraan myös pakkaseen. Kun lomailin huhtikuussa Kreikassa Santorinilla, join aina aamupalalla limeinkiväärimehun. Siitä voisi tulla virallinen kesäjuomani. Myös vihreistä omenoista puristettu mehu maistuu taivaalliselta.”

”Kesällä rokkaan pyörää ja jätän julkiset vähemmälle”

Sini Yasemin, 26, laulaja–lauluntekijä

Koska studiopäivät ovat tällä hetkellä pitkiä, kuntoilu unohtuu. Käyn välillä frendien kanssa juoksemassa ympäri Töölönlahtea. Kesällä ajattelin rokata pyörää ja jättää julkiset vähemmälle. Kokeilen myös mahdollisesti hot joogaa. Se kuulostaa siistiltä.

En ole koskaan ollut kuntosalityyppiä. Enemmän minua motivoivat luonto ja lämmin sää. Itseään pitää kuitenkin huoltaa, koska keikkailu on kuluttavaa puuhaa.

Syön kesäisin yleensä kevyemmin, ja salaatit ja sushi ovat bravuureitani. Viime aikoina olen fiilannut myös kulhoruokia. Niitä tulee tehtyä varmasti.”

”Jooga tuo apua krooniseen päänsärkyyni”

Veronica Verho, 21, NRJ:n aamujuontaja ja vloggaaja

Aloitin muutama kuukausi sitten joogan, joten kesäni menee sen parissa. Etsin pitkään sopivaa lajia. Vaikka minulla oli joskus salikortti, en koskaan käynyt siellä. Löysin joogan, koska kärsin kroonisesta päänsärystä ja lääkärini suositteli lajia.

Urheileminen tuo mielenrauhaa ja vapauttaa. Jo ennen joogaa tein rentoutumisharjoituksia. Makasin lattialla ja kävin kroppani läpi, ajatus ajatukselta.

Kesältä odotan ennen kaikkea kahta asiaa. Ensinnäkin pääsen muuttamaan uuteen asuntoon. Lisäksi saan cirneco dell’etna -rotuisen koiran.

Haaveilen myös reissusta, koska minulla on kolmen viikon loma. Poikaystäväni kävi muutama vuosi sitten skeittireissulla Sloveniassa. Olen sen jälkeen halunnut käydä siellä. Pikkukylät näyttivät hurmaavilta. Toki myös Ruisrock, Provinssi ja Flow kuuluvat asiaan.

Ruokapuolella vahvuuteni on kesäkeitto. Muistan, kuinka kaikki inhosivat sitä koulussa, mutta minusta se oli ihanaa. Salaisuus piilee voin määrässä. Sitä pitää olla paljon.”

”Kun lenkkeilen metsässä, muistan, mikä elämässä on tärkeää”

Titta, 30, laulaja

Minulla on kaksivuotias Missi-labradorinnoutaja, joka on parasta treeniseuraa. Päivittäisten lenkkien lisäksi käymme kolmisen kertaa viikossa juoksemassa. Liikumme yhdessä myös agilityssä ja tokossa.

Kyllästyn helposti, joten liikun sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä. Joskus uin, käyn ryhmäliikuntatunneillta tai salilla. Tällä hetkellä harrastan pilatesta, koska se pitää ryhdin kunnossa.

Liikunta auttaa stressiin ja väsymykseen, mutta joskus on ihanaa vain kävellä metsässä Missin kanssa. Retkillämme muistan, mikä elämässä on tärkeää. Toinen hyvä rentoutumiskeino on katsoa televisiosta hömppää.

Kesältä odotan aurinkoisia päiviä, uusia biisejä, mökkeilyä ja merta. Aion nauttia vihersmoothieita, skumppaa ja kotkalaista perinneherkkua eli possoa. Se on sokerimunkki, jonka sisällä on omenahilloa.”

Me olemme ainakin mieluummin kokoa "upea" kuin vaikkapa 38.

Me kaikki tiedämme, kuinka epämääräisiä vaatemerkkien kokomerkinnät saattavat olla. Vaikkapa Topshopin, Mangon ja H&M:n vaatteiden todelliset koot saattavat samankaltaisista merkinnöistä huolimatta poiketa toisistaan hyvinkin paljon. Washington Post julkaisikin muutama vuosi sitten taulukon, joka paljastaa, että saman koon vyötärönympärykset saattavat vaihdella merkistä riippuen jopa reippaasti yli kymmenen senttiä. Ei siis ihme, että vaateostoksilla on välillä hämmentynyt olo.

Koska kokomerkinnöistä on nykyään todellisuudessa aika vähän hyötyä, lontoolainen alusvaatemerkki Neon Moonsells on päättänyt korvata ne kokonaan merkinnöillä lovely, gorgeous, beautiful, fabulous ja stunning

Tavoitteena onkin päästä eroon kokomerkintöihin liittyvästä negatiivisuudesta. Me ainakin uskomme, että vartalon luokitteleminen "upeaksi" tai "ihanaksi" on paljon kannatavampaa, kuin perinteiset kokotaulukot.

Yrityksen verkkokaupasta voi tilata myös mittanauhan, joka noudattaa senttimetrien tai tuumien sijaan Neon Moonsellsin kehittämää, positiivista asteikkoa. 

-Meitä naisia kehotetaan jatkuvasti korjaamaan vikojamme. Neon Moonsellsin tavoite on ihan toisenlainen, sillä haluamme rohkaista jokaista juhlistamaan omia säröjään, on merkin 27-vuotias perustaja Hayat Rachi sanonut Daily Mirrorin haastattelussa.

Neon Moon myös toimii perustajansa periaatteiden mukaisesti. Sen lisäksi, että merkin alusvaatteet ovat ennen kaikkea mukavia, käyttää se mainoksissaan eri kokoisia ja näköisiä naisia. Kuvia ei ole käsitelty ollenkaan.

-Monet merkit muokkaisivat selluliitin, karvoituksen, selluliitin, arvet, pisamat ja aknen pois, mutta ne haluamme ennemminkin korostaa niitä. Mielestämme juuri ne tekevät naisista kauniita, merkin nettisivuilla kerrrotaan. 

Moni julkkisnainen onkin kertonut ihailevansa Neon Moonsellsin asennetta ja tuotteita –  muun muassa näyttelijä Zooey Deschanel on kertonut olevansa fani. 

Kuvat: Instagram / @neonmoonsells

Katso myös:

Nämä malleina työskentelevät bestikset haluavat, että lopetat itsesi vertaamisen muihin – toinen kokoa 38, toinen 46

Insta-tähti sai tarpeekseen somesta - haluaa varoittaa muitakin

Malli Ashley Graham: "En häpeä kehoni muhkuroita, eikä sinunkaan pitäisi"